Google Nederland - Vraag Het Google

Toen Google Nederland bij ons aanklopte voor de ontwikkeling van een webserie op YouTube, ging er direct van alles bij ons borrelen. Rekeninghoudend met de beoogde doelgroep en het achterliggende gedachtegoed van een wereldwijd opererend bedrijf als Google, ontwikkelde PPCRN het concept voor ‘Vraag het Google’. Wekelijks beantwoorden drie medewerkers van Google, zogenoemde Googlers, vragen van kijkers in vermakelijke YouTube-video’s. Sinds de start van de serie maakte het YouTube-kanaal van Google Nederland een stormachtige groei door in het aantal abonnee’s en werd de engagement flink verhoogd.

NovaMora.nl - Ik ben de baas

Na een succesvolle pilotcampagne voor NovaMora, mochten we opnieuw voor deze datingsite aan de slag. De eerste televisiecommercial die PPCRN produceerde had veel reacties opgeleverd, maar nu zochten ze een concept dat gericht moest zijn op ‘sterke vrouwen’. PPCRN Creatie ontwikkelde maar liefst vier concepten waaruit de klant een keuze heeft gemaakt. Belangrijke speerpunten waren onder meer dat de hoofdpersoon synoniem moest zijn voor de doelgroep en dat de nieuwe televisiecampagne makkelijk te vertalen moest zijn naar andere media, zoals radio.

T-Mobile - Saar

T-Mobile biedt de beste mobiele dekking van Nederland en helpt u in het buitenland. T-Mobile had de kosten voor bellen binnen de Europese Unie al verlaagd. En nu geven ze u ook zonder extra kosten toegang tot uw dataplan. De creatieve jongens bij Interaction Matters werden opnieuw opgeroepen om met een ingenieus setje webcommercials te komen. PPCRN heeft dat concept omgezet in realiteit. In vijf commercials zie je wat het dataverbruik is van verschillende populaire apps.

Pathé - Pathé @the Beach

In de zomer van 2017 was de Pathé-bioscoop de beste plek om te zijn. Niet alleen vanwege de fantastische blockbusters op het scherm, maar ook vanwege de airco in de zaal. Toch trok ook Pathé naar buiten voor een serie onvergetelijke voorstellingen op het strand. PPCRN ontwikkelde vier concepten waaruit Pathé kon kiezen. PPCRN verzorgde zo creatie, productie en postproductie.

E.On - Zonnepannelen

Toen energiebedrijf E.On de voordelen van het opwekken van elektriciteit via zonnepanelen wilde overbrengen, werd de hulp van reclamebureau Fama Volat ingeschakeld. Hun concept werd door PPCRN opgepakt en omgezet in een korte, vrolijke commercial die laat zien wat consumenten kunnen besparen op hun energierekening door te investeren in zonnepanelen. Naast de productie van de spot, verzorgde PPCRN ook postproductie en distributie.

Hoogheemraadschap van Rijnland - Windkracht ‘21

Voor de waterschapsverkiezingen van 2015 bedacht onze klant Friskijkers een ander soort campagne voor het Hoogheemraadschap van Rijnland. Het werd een awareness-campagne in plaats van een politieke. Het was belangrijker dát mensen gingen stemmen, dan waaróp. “Als de kiezers doorhebben hoe belangrijk het werk van de waterschappen is, is stemmen een logische stap,” was de gedachte. PPCRN schreef het script en produceerde de trailer voor de niet bestaande rampenfilm ‘Windkracht ‘21’. Onder meer door de enorme media-aandacht voor de trailer bereikte de campagne meer dan 2,5 miljoen mensen.

Universal Pictures

Strategische aftermovies van premieres. Content die custom made is voor verschillende sociale platformen. Van Widescreen tot vertical video. En bovendien: opgeleverd binnen twaalf uur na de première. Ook snelheid is een kracht van productie door PPCRN.

T-Mobile - Transfermarkt

Overstappen naar een andere provider? De transfermarkt is geopend! In vier webcommercials die samen één verhaal vertellen, zien we Mike de overstap maken. Naar T-Mobile natuurlijk. De campagne werd ontwikkeld door Interaction Matters. PPCRN haakte aan voor de productie van de spots.

Museumnacht Leiden - Mister M.

De organisatie van de Leidse Museumnacht zocht in 2016 naar een onconventionele manier om het evenement onder de aandacht te brengen. PPCRN ontwikkelde daarom de webserie Mister M.: een spelshow vol actie en spanning in dezelfde categorie als ‘Wie is de Mol’ en ‘The Phone’. Behalve het concept was ook de productie in handen van ons team.

T-Mobile - Roam like home

T-Mobile loopt graag voor de troepen uit en schafte in 2015 als eerste telecomaanbieder de extra kosten voor bellen en datagebruik in het buitenland af. Voor hun online strategie wendde T-Mobile zich tot de sociale media-experts van Interaction Matters. Dit resulteerde in een campagne met een ‘wake-up call’ in de ware zin van het woord. Onderdeel van hun campagne waren ook vier webcommercials, geproduceerd door PPCRN.

BAKKIE DOEN?